Nieuws

Verfijnen

Verwijder geselecteerde filters

1 | 2 | ... | 194 | 195 |

Nieuwe busbanen Waterlinieweg verbeteren doorstroming bussen

Bussen op de Waterlinieweg kunnen vanaf deze week vlotter doorrijden. De oorspronkelijke vluchtstroken zijn namelijk veranderd in busbanen. Deze busbanen zijn aangelegd met een bijdrage van Goedopweg, het samenwerkingsverband van overheden en werkgevers om de regio Utrecht bereikbaar te houden. Goedopweg wil zo de doorstroming van de bussen verbeteren.

Infra-aanpassingen, Samenwerken met werkgevers | Reizigers | Midden-Nederland | 20-07-2017

MobilitymoveZ.NL start vooraanbesteding test- en ontwikkelomgeving

Het Ministerie van I&M, de Provincie Noord-Brabant, Rijkswaterstaat en de gemeenten Eindhoven, Tilburg en Helmond hebben een volgende stap gezet in het bevorderen van connected, coöperatief en geautomatiseerd rijden. Op de Nederlandse en internationale aanbestedingswebsites is een uitvraag onder de naam MobilitymoveZ.NL gepubliceerd. Doel is om samen met nationale en internationale private partijen in de komende 4 jaar in de stedelijke omgeving Level 4 geautomatiseerd rijden (personen en goederenvervoer) te beproeven. Dit in de dagelijkse praktijk met reguliere consumenten en werkgevers.

ITS | Bedrijven | Brabant | 19-07-2017

Amersfoort plaatst slimme verkeerslichten

In Amersfoort worden in 2018 op twintig plekken slimme verkeerslichten geplaatst, waardoor de gemeente beter kan bepalen welke verkeersstromen voorrang krijgen op een kruispunt. Dit moet de doorstroming, bereikbaarheid, leefbaarheid en verkeersveiligheid verbeteren. De slimme verkeerslichten zijn onderdeel van het programma Goedopweg, het samenwerkingsverband van overheden en werkgevers om de regio Midden-Nederland bereikbaar te houden. VolkerWessels onderneming Vialis realiseert de eerste slimme verkeerslichten voor Amersfoort.

ITS | Midden-Nederland | 13-07-2017

Internationale primeur: Partnership stelt systeem vast voor unieke nummering VRI’s en kruisingsvlakken

Met het Partnership Talking Traffic komt straks voor het eerst data van en over iVRI’s landelijk centraal beschikbaar. Dan moet natuurlijk wel duidelijk zijn welke data bij welke iVRI hoort en moeten iVRI’s uniek herkenbaar zijn. Een systeem voor die unieke identificatie is echter nog niet eerder ontwikkeld en dus ook niet voor handen. De noodzaak was er eerder ook niet. Nergens anders in de wereld is VRI data immers vanuit het hele land centraal beschikbaar (laat staan beschikbaar). En het relatief eenvoudig aanhouden van straatnamen biedt ook geen soelaas. Individuele gemeenten hanteren eigen namen en (bijna) allemaal hebben ze wel een Kerkstraat. Een landelijk afgestemd systeem in die naamgeving was tot voor kort niet nodig.

ITS | 12-07-2017

iCentrale: twintig iDiensten op de plank voor decentrale overheden

Eind juni presenteerden de private partijen van het programma iCentrale twintig nieuwe iDiensten. Het gaat om slimme geïntegreerde diensten voor decentrale overheden (DCO’s) voor het bedienen en bewaken van domeinen en objecten (bijv. bruggen en sluizen, tunnelbediening en parkeerbeheer). Doel van deze iDiensten is de reductie van gezamenlijke structurele kosten voor weg- en stadsbeheerders en verbetering van de kwaliteit van dienstverlening aan gebruikers en bewoners.

ITS | 12-07-2017
1 | 2 | ... | 194 | 195 |